Graver søges til Kregme

Vi søger en selvstændig og ansvarsbevidst graver til Kregme Kirke. Vi kan tilbyde en arbejdsplads, hvor der er plads til frihed under ansvar med engagerede medarbejdere, der gerne vil skabe en synlig kirke i lokalsamfundet. Tiltrædelse den 1. oktober 2024 eller snarest derefter. Læs om stillingen her

Indskrivning af konfirmander til 2025 kan ske nu

Nu er der åbnet for indskrivning af unge i Kregme Sogn og Ølsted Sogn til konfirmation i foråret 2025. Indskrivningen kan ske nu digitalt og man kan bruge linket herunder. Ved fælles forældremyndighed skal begge forældre give samtykke ved brug af MitID.

Hvis man hellere vil bruge mail kan det stadigvæk også lade sig gøre. Mail til kirkekontoret på alkc@km.dk (med oplysning om barnets fulde navn, kommende skoleklasse, mailadresse (hjem) og tlf. (hjem og elev) samt ønske om i hvilken kirke, der ønskes konfirmation). Er der spørgsmål så ring tlf. 71990240 (1).

Konfirmationsforberedelse her i kirkerne er for de børn, der bor i enten Ølsted eller Kregme sogne og som begynder i 8. klasse til august 2024.

Til højre er et af de ialt tre konfirmationshold fra Ølsted Kirke Kristi Himmelfartsdag i år.

Konfirmationer bliver holdt i Kregme Kirke den 16. eller 17. maj 2025 og i Ølsted Kirke Kristi Himmelfartsdag d. 29. maj 2025.

Informationsmøde for nye konfirmander

De unge og deres forældre inviteres til at høre mere om de konfirmationer der finder sted i maj måned 2025. Der holdes et informationsmøde fælles for Ølsted og Kregme kirker tirsdag den 17. september 2024 kl. 17.00 i Ølsted Kirke.

Her bliver der mulighed for at spørge præsten om det at gå til præst og blive konfirmeret. Hvis ikke de nye konfirmander allerede er indskrevet ved brug af forældres MitID, (det kan ske her på siden) kan man få flere oplysninger om selve indskrivningen på mødet.

Informationsmødet holdes af sognepræst Lene Flensted Johansen.

Konfirmationsforberedelse her i kirkerne er for de børn, der bor i enten Ølsted eller Kregme sogne og som begynder i 8. klasse til august.

Så er det ferie tid ved Ølsted kirke

Ølsted kirkekontor er lukket i uge 29, 30, og 31, derfor skal man henvende sig på Kregme kirkekontor, hvis man har spørgsmål i denne periode.

Ølsted graverkontor er lukket i uge 28, 29 og 30, derfor skal man henvende sig på Kregme kirkekontor eller kirkeværge Per Perschke på tlf: 40117900.

Babysalmesang hver torsdag kl 9.30. i Ølsted kirke

Vi har her i Ølsted kirke babysalmesang hver torsdag ved Kirkesanger Maria Schou Petersen.

Alder er fra 0 til 1 år

Vi synger salmer og kendte børnesange, blæser sæbebobler, får gyngetur i tæpper og meget mere, alt for at fremme den motoriske udvikling hos barnet. Så kom og vær med torsdage kl. 9.30 og en times tid frem. Bagefter hygger vi over en kop the eller kaffe inklusivt lidt brød, og det er gratis at deltage.

Tilmelding kan ske på mail: oelstedkirkekontor@outlook.com, eller man kan melde sig ind i facebookgruppen: babysalmesang i Ølsted kirke

Hvis du bor i Ølsted eller Kregme sogne, kan du gratis benytte kirkebilen til gudstjenester og arrangementer i kirkerne, Rytterskolen eller Konfirmandstuen. Ring til Taxa Nord på tlf. 48 48 48 48 og oplys konto nr. 101011 plus et kodeord, der oplyses ved henvendelse til kirkekontorerne eller kirkerne.

Informationer